fredag 4. januar 2013

Bake cookis dagen i dag :)


I dag har jeg baka cookis som mannen er veldig glad i :) 
Så siden han skal opp på hytta i dag så får han med seg noe godt på veien :)


Oppskriften jeg bruker er denne å den er vedig enkel :)

Ingredienser:
225 gr margarin
2 dl brunt sukker
3 dl vanlig sukker
2 egg
6 dl hvetemel
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
100 gr grovhakket melkesjokolade
 
 
Rør smør, sukker og egg luftig (og da bruker jeg kjøkkenmaskinen til dette). Bland i resten av ingredienser. Settes på stekeplate, en stor spiseskje pr.kake.
Stekes ved 190 grader i 10-15 min. De skal være lett gyldne i kanten. 
 
 
La kjeksen stå noen minutter på stekeplaten før avkjøling, deretter legges de over på rist. 
Når de er helt kalde vil de være lett sprø i kanten og seige i midten :-)
 
Så nå håper jeg de smaker godt å att mannen blir fornøyd :) 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar